söndag 3 juli 2011

"Skott prov!"

Lördag kväll, lugn och mysig. Hundarna har ätit sitt kvällsmål, vi har haft lite kvällsträning/aktivering och så lek såklart och vi avslutade med en liten promenad neråt mot vattnet - en sista för dagen även om det nog både blir en och två rastningar ute på gården innan vi somnar.

Väl ute så sa det PANG! Jag skulle gissa på att det var fyrverkerier men jag såg inga. Martie tittade förvånat upp och återgick snabbt till att lukta på en grästuva(Martie är inte speciellt ljudkänslig mer än att han lyssnar och återgår till sitt), Mandie å andra sidan stoppade svansen mellan benen och tänkte gå hem igen. Med glad, normal röst pratade jag till henne, kallade henne till mig och erbjöd henne en godbit. Ganska så snabbt reste hon sin lilla svans och fick tillbaks sin normala kroppshållning och gick med oss framåt under promenaden.

Under promenadens gång "panga" det till vid flera tillfällen och ingen av hundarna reagerade något nämnvärt.

Hundarna är fortfarande vakna men det är inte mycket aktivitet här nu utan de ligger lugnt framför tvsoffan och kopplar av och jag ska återgå till att kolla på film.

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar