torsdag 7 juli 2011

Händelserik vecka!

Torsdag morgon; bara jag, Mandie och kissarna hemma. Vaknar av att någon hoppat upp med fram tassarna i sängen och drar mig i håret, tittar upp och får syn på en glad Mandie. Liten morgon rastning blir det på en gång innan vi går in igen. Nu ligger Mandie på golvet och njuter av ett halvt äpple, äpple är populärt här hemma och tydligen roligt att ligga och gnaga på - sen om alla bitarna hamnar i magen är en helt annan sak. ;)

Detta har varit en rolig och händelserik vecka! I tisdags var vi ute och träffade Christer, elev från HundensHus som nu har oss som sin "projekthund", alltså sin praktik att få "träna på/med". Vi ska träna ihop i sammanlagt 5timmar uppdelat på 6st tillfällen så det ska bli kul!
I samband med träningen med Christer träffade vi en annan valp ute, söta Alvin som är en blandras mellan cocker/sheltie och något mer som jag faktiskt inte kommer ihåg nu - supersöt liten kille som Mandie gärna lekte med. Vi ser fram emot och hoppas att Alvin vill träffas igen för valpbus och lite träning framöver! :)

Så igår var vi iväg och träffade sötaste Flingan, vår enda rottis kompis än sålänge. Tanken från början var lek och träning men det blev mestadels lek och hundsnack, men vi klagar inte - lika trevligt var det för det! Flingan och Mandie går fortfarande bra ihop och kanske ännu bättre denna gång då de inte var lika på varandra. Vi hoppas på att det fortsätter så i de spåret även i framtiden. För att se bilder från gårdagen får ni titta in i Rebeccas och Flingans blogg! :)
Efter lite rottis bus mötte vi upp Caroline för att sitta kvar ute på ängen under kvällen och Mandie låg och sov och vilade större delen av kvällen, trött efter allt bus innan vi tog bussen hem.

Idag ska vi träffa Sofie, min kusin som ev kommer ta med sin chihuahua. Om det blir någon lek där vet jag inte, man är ju rädd att Mandie kan skada en sån liten hund av misstag eftersom hon är större och tyngre men det är ju också viktigt tycker jag att hon får träffa och lära sig att acceptera alla typer av hundar, oavsett storlek, "form" eller färg.

Ska också komma ihåg kameran idag och lyckas få mig en härlig "bildbomb" på mina pälsklingar!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar