torsdag 28 juli 2011

En hjärtehög? ;)

Mandie plockar hallon!
Imorse när jag var ute med hundarna kunde jag inte låta bli att skratta. Martie och Mandie har små godisbitar formade som hjärtan i färgerna rött, brunt och gult. Så, som vanligt sitter Mandie där och klämmer och jag går dit för att plocka upp, jag ser något rött och tittar närmare - då är det ett rött hjärta mitt i högen. ;)

Igår var Mandie och träffade valpkompisarna Alvin och Penny. Det var full rulle på det lilla gänget och alla lekte de fint ihop och jag fick mig lite hundsnack med Alvins och Pennys ägare, alltid lika roligt! Efter en stund av lek gick vi ner till vattnet och lät hundarna bada lite. Kan säga att det tog inte många sekunder för den lilla fröken att somna efter vi kommit in från träffen! Bilder här nedan från gårdagens valpbus.

Martie fick sig också en rolig dag! Tobias, tidigare prao elev kom för att ta ut Martie på 1 timmes motionspromenad i rask takt. Något som inte alltid hinns med så mycket som det borde med liten valp som ännu inte kan följa med på dessa långpromenader. Martie kom hem efter en timme, trött men med glatt viftande svans och även han somnade ganska så snabbt sedan.

Idag ska vi vara hemma allesammans och bara ta det lugnt, städa, fixa och dona. Mysigt värre alltså!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar