måndag 11 juli 2011

12veckors Mandie

Imorgon blir Mandie 12veckor gammal och precis på "vecko-dagen" till ära fick vi tid för 12veckors sprutan, det ska bli spännande och se vad hon tycker om djursjukhuset även om hon så klart varit på annat sjukhus innan med kennel matte och husse.

Helgen erbjöd stor miljö och social träning vilket alltid är toppen så länge det går tryggt till så klart! I lördags var det grillmiddag hemma hos Caroline med Adam, Cleo och Mike vilket blev en mycket trevlig och rolig kväll - tack för trevligt sällskap!

Innan jag åkte till Caroline lite tidigare än sagt för att hjälpa till med förberedelser så stod jag i duschen och lyckades så klart pricka in duschen samtidigt som Mandie var på bus humör. Jag försåg henne med leksaker och gnagben, lämnade dörren öppen till badrummet och när jag står där med schampoo i skallen upptäcker jag en liten Mandie - inne i duschen, faktum var att hon själv "tvättade håret".. dvs stoppa hela huvudet under dusch munstycket och försökte fånga vatten strålarna. Tjejig som hon är ville hon kanske också göra sig fin till middagen och på sätt och vis stämmer det ju eftersom det blev en ny tvättad hund. Martie låg vid dörren och undrade vad det var för kul med att stå i duschen - själv är han inte överförtjust i en dusch men finner sig i det när det behövs.

Strax därefter bar det av till Caroline, Martie fick stanna hemma hos min mamma denna gång och jag satte mig i en taxi med Mandie vilket inte alls var några problem. Väl framme satte vi oss bara ner och Mandie fick nosa omkring ett tag innan vi började förbereda middagen. Hela kvällen gick bra för Mandie, lugnt satt hon med oss, var ute på gräsmattan och gjorde sina behov titt som tätt och mot småtimmarna somnade hon i ett hörn i köket med sin favoritleksak och när det blev dags att åka hem fick jag bära ut henne sovandes i famnen och så var det raka vägen hem med taxi för oss för att sedan somna och få sig lite sovmorgon dagen därpå. :)

"Prata m. Adam", vet inte vad jag ska säga om detta.. Extremt glömsk eller senil? ;)
/ Hella.

1 kommentar:

  1. FLinga gör likadant där med duschen, haha. Galen tjej.

    SvaraRadera