söndag 1 januari 2012

Nyårsafton!

Så var ett nytt år här, fyllt med nya mål och nya krafter efter ledigheten över jul och nyår!

Dagen börjades med en riktig långpromenad med mycket aktivering och spring så hundarna förhoppningsvis skulle vara lite trötta fram mot kvällen och då inte börja begära massa aktivering mitt i smällandet.

Martie är inte speciellt skottberörd utan tittar upp lite när det smäller som värst. Mandie firade ju sitt första nyår så jag visste inte alls hur hon skulle reagera men har inte märkt att hon på något sätt och vis skulle vara ljudkänslig så hoppades på det bästa.

Igår kväll fick vi också besök av en gammal dam, nämligen Smilla - 10årig ESS tik och alla hundarna fungerade fint ihop. Martie känner Smilla sedan innan och när Mandie och Smilla nosat in varandra fick den gamla damen totalt tokfnatt och for omkring i värsta glädje racet, en förvånad Mandie stod kvar och förstod inte riktigt varifrån denna glädje kom ifrån. ;)

Framåt 22.30 gick vi den sista rundan för dagen och redan då smällde det en hel del utan att vara överdrivet - för då hade jag aldrig gått ut på promenad/rastningspromenad. Men hundarna knallade på precis som vanligt och verkade inte alls berörda utav att det pågick tredje världskrig ovanför deras huvuden.

På tolvslaget låg de alla lugnt ner och vilade/halvsov och jag bedömde att de var så pass lugna att vi tvåbenta kunde smyga ut för att titta på fyrverkerierna och skåla lite innan vi efter sisådär 5minuter återvände in till hundarna som fortfarande lugnt låg ner.

Så kan säga att jag är jättenöjd med hundarnas reaktion kring nyår! Men aldrig aldrig att jag skulle ta med mig hundarna ut en kväll som nyårsafton!! Även om de inte är skotträdda finns ju risken att dom kan bli det och vad får egentligen hundarna ut av att följa med ut på tolvslaget? Nja, inte sådär värst mycket tycker jag iaf.

Även vi tvåbenta hade en lyckad och trevlig nyårsafton! Jag stod för maten som faktiskt smakade riktigt gott! Som jag nämnt tidigare i bloggen är jag ingen direkt mästerkock..
Till middag blev det fläskfilé med grönpepparsås och bea med potatisgratäng till och till efterrätt blev det vaniljglass med kolasås men givetvis glömde jag det fina strösslet som jag köpt.









/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar