onsdag 4 januari 2012

En snabbvisit på Folktandvården

I december var jag hos tandläkaren, ni vet en sådan där vanlig rutin undersökning som man blir kallad till varje år. Under undersökningen hittade tandläkaren ett hål och en ny tid bokades in för att laga hålet - nämligen idag, Onsdag 4 januari kl 10.00(står det klart och tydligt på kallelsen jag fick med mig hem).

Så idag då, jag kommer in i väntrummet och ska checka in mig på datorn(man kan ju nu för tiden bara skriva in sitt person nummer på datorn för att anmäla sin ankomst), jag trycker in mitt person nummer och får upp följande meddelande på dator skärmen: "Det finns ingen tid inbokat för denna person".

Konstigt.. testar igen, samma sak. Går till receptionen istället för att anmäla min ankomst.

- Hejsan, Helena heter jag och ska vara hos Kajsa kl 10.00.
- Jaha nämen oj, Kajsa är hemma och är sjuk. Är det ingen som har meddelat dig?
- Nej..?
- Det är ingen som ringt dig eller du har inte fått något sms?
- Nope..
Receptionisten tittar på datorn
- Sköterskan Jenny ska ha ringt dig igår på nummer 076-557 11 62, men det stämmer inte?
- Numret stämmer men ingen har ringt mig.
Receptionisten hämtar sköterskan Jenny som säger:
- Jag försökte ringa dig igår men du svarade inte så jag skickade ett brev samt en ny tid åt dig.

Men vänta nu, för det första så hade jag inga missade samtal under gårdagen och för det andra hur tusan jag ska få ta del av informationen om att jag inte ska till tandläkaren idag kl 10.00 för att ett brev med posten skickats ut igår, vilket betyder att jag tidigast borde få brevet idag, på eftermiddagen om ens det. Himla smart, eller?

Aja, ingen större fara på taket iofs då jag bor typ 10 minuter därifrån. Köpte mig en chai-latte och en bulle och åkte hem igen. :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar