onsdag 11 januari 2012

Bebisbulor och fin besök!

Higgywhip, i lördags.
Hamster: Nu är det bara drygt en vecka kvar tills de små ungarna förhoppningsvis kommer! Higgywhip har nu byggt sig ett stort och fint bo av toalett papper, ser riktigt mysigt och mjukt ut inför nedkomsten.

Man börjar kunna ana två bulor på vadera sida om kroppen när hon sträcker sig upp. Jag vågar inte ta ut något i förskott men tror väl det är "bebis bulor" då de ser så fasta ut och hoppas det inte är kärleks handtag ;) av all den protein rika maten hon får nu.

Moviestars kullen A´ 50-tal, 2½vecka gamla. Födda januari 2009.
Hund: Idag har vi haft finfint besök på jobbet, nämligen Flingan! Flingan ska vara hos oss lite då och då, något som jag tycker ska bli jätteroligt. Idag var det mjukstart för damen och hon skötte sig exemplariskt! Hon har ännu inte fått träffa alla de andra hundarna men en stor del av dem och det var inga som helst problem, möjligen att jag kan säga att dagen har varit full av lek och inte många lugna stunder? ;)
Så tycker jag nästan alltid det är de första gångerna man har en ny hund med, men det lägger sig ju efter ett tag och bättre att hundarnas humör är på topp än att de tycker det är läskigt/obehagligt att vara här. Blir ju lite betingat kanske, att vara på "dagis" = roligt, bus och lek.

Under en av långpromenaderna idag så gick jag med Mandie och Flingan och min mamma med Pedro, bearded collie. Tjejerna var så enormt duktiga och drog i princip ingeting och fann sig i att "när man har koppel på - inget bus", de är ju trots allt lekfulla 9månaders hundar på tillsammans nästan 75kg(det är hela 25kg mer än mig!) och skulle kunna dra mig land och rike runt om de så ville. Lite roligt är det allt att dessa två stora och kraftfulla unghundar går finare i koppel än andra mindre hundar jag haft och att t.ex denna promenad på alla sätt och vis var enklare.

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar