lördag 14 januari 2012

Matlagnings feber..

Idag har Mandie upptäckt att vi har ett glas soffbord här hemma och om man tittar riktigt djupt i glaset så ser man dubbelt(rolig jag är va?;)). Så där stod hon ett tag och beundrade sin egna spegelbild, jag klandrar henne inte - jag tycker hon är ganska så vacker! :)

De senaste dagarna har det fryst på ordentligt ute och det är riktigt halt, framför allt precis utanför vår port.. Och där kommer jag ofta ut med glada och ut vilade hundar och jag lovar, en vacker dag kommer jag göra ett riktigt snyggt fall där.
Annars har det varit en ganska så lugn helg på hundfronten, imorgon tänkte jag att det ska få bli en riktig träningsdag och fotodag om vädret tillåter.

Själv har jag fått lite bakning/matlagnings feber, den senaste veckan har det blivit cupcakes, knäckebröd, lammburgare med bacon aioli och makroner med pistasj smak. Blev även lite pysseldag idag då jag fick för mig att göra små askar till makronerna att ge bort så jag köpte kartongpapper i svart, servetter och lite fina presentsnören - lätt som en plätt och roligt att ge till nära och kära.

Anton som var här igår på middag och åt de goda lammburgarna(var faktiskt helt fantastisk goda!) hade med sig ägg som en av hans arbetskollegor plockat från sina egna hönor. De var "t.o.m" lite smuts på de och en fjäder låg det i paketet, tycker det känns så fräscht och lite roligt kanske man skulle kunna säga när saker och ting är "när producerat" sådära. En vacker dag ska jag också bo så jag kan ha höns, tänk att gå ut på morgonen och mata hönorna och plocka ägg! Äggen användes i mina makroner idag, kändes lite tråkigt att knäcka dem - de var ju så fint ljusbruna och stora.

Home made Makroner in a box by Hella ;)
Vart jättegoda! Kunde kavlat ut de ännu tunnare tror jag, några vart nästan för tjocka.
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar