söndag 8 januari 2012

Mysig helg!

Bakade cupcakes igår! :)
Så blev helgen lite längre då och man fick sig en dag extra ledighet.

I fredags så träffade jag och Mandie Rebecca och Flingan för en "rottis prommis". Vi gick på kevinge golfbana och det var så vackert, solen sken och några ynka minus grader som frostade gräset lite små vitt. Små tjejerna hade som vanligt väldigt roligt ihop och det var fullt fart! Bilder från promenaden här nedan. :)

I lördags tog vi det ganska så lugnt, fixade och donade i lägenheten, var ute på promenader och jag var med mamma och handlade lite i centrum på förmiddagen också! Fick ett par helsnygga vinterskor av mamma! Jag har typ inga snygga vinterskor, alltså sådana som man kan ha på sig när man umgås med endast tvåbenta utan har bara en drös "hund vinter skor", visseligen väldigt bekväma och varma men inte jättesnygga och inte sådan skor jag vill ha på mig uppe i centrum kanske hehe. Mandie fick också en present av min mamma, nämligen sitt vuxen halsband, dvs ett lite dyrare och lite snyggare halsband! Just nu sitter det bra på det innersta hålet hon kan växa kanske 7cm runt halsen utan att hon växer ur så det ska väl hålla sig till vuxen ålder. ;)

I lördags kväll kom vännen Caroline hit och det dracks vin, åts cupcakes och snackades skit! Mandie låg i soffan med sitt jätte ben kvällen igenom medan Martie satt med och "deltog" i samtalen vid borden.

Kommande vecka ska jag anmäla oss/anmäla mitt intresse för vårens kurser! Får uppdatera senare vad det blir för kurser till våren för vår del. :)

Hamster: I torsdags skulle Higgywhip ha brunstat, det gjorde hon inte! Vilket kan vara ett tecken på att parningen har tagit. Även hamstrar kan ju bli skendräktiga men jag håller tummarna att det är små ungar i magen på henne, än är det för tidigt att se något på henne. I helgen flyttade hon in i en större bur, dvs bebisburen! Där verkar hon trivas bra och har haft fullt upp med att bygga sig ett bo.


Bild på den snygga lyktan jag köpte för någon vecka sedan.









Mandies nya och super snygga halsband som hon fått av "mormor"(min mamma;))!
/ Hella.

4 kommentarer:

  1. Cupcakes'en ser fasligt goda ut, är det choklad?!?

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Hoppas allt är bra med er. Ceasar har det lite jobbigt just nu med alla löptikar men det går nog snart över. Vi har kollat in en utställning i Västerås, Wästmanands Nationella utst., den 28-29 mars, som vi tänkte anmäla oss till. Våra små raringar har ju då kommit upp i juniorklass. Vi tycker det blir lite långt att åka ända till Sundsvall helgen innan där årsmötesutställning hålls och väljer därför denna istället. Skulle vara roligt om ni också har lust att hänga med. Kram Milla, Johan och Ceasar

    SvaraRadera
  3. Det stämmer bra! Det är choklad smak Susann! :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni tittar in här Camilla, Johan och Ceasar! :)
    Jodå, vi mår bara bra allihopa! Mandie är sådär typiskt "unghunds aktig" just nu, vissa dagar har hon bomull i hela öronen och andra inte alls. Stackars Ceasar, det där med löptikar kan ju vara så jobbigt för dem. Hoppas han inte blir allt för påverkad!

    Ska kolla upp hur det ser ut under helgen 28-29 mars, vore ju roligt att ställa ut igen! Ha det så bra, många kramar från oss!

    SvaraRadera