måndag 6 juni 2011

Kompisen på besök!

Så lider långhelgen mot sitt slut och imorgon kör vardagen igång igen. Helgen har varit underbart skön! Den har innehållit massor av utevistelse, bad, goda middagar och utgång i trevligt sällskap. Där emellan har jag tagit det lugnt och små pysslat i lägenheten. Martie har njutit av att ta det lugnt om dagarna och katterna har varit glada över att ha matte hemma lite mer än vanligt om dagarna.

Idag kom Pedro, bearded collie till oss för att sova över. Pedro och Martie är mycket goda vänner så Martie blev glad av att få lite hundsällskap idag. Ännu har vi inte gjort sådär jättemycket eftersom det är så varmt ute men till kvällen blir det en härlig lång promenad och sedan hoppas jag Pedro kan sova tryggt inatt - det är första gången han sover uppe i lägenheten hos oss! Här några bilder från idag: Martie och Gunvald ligger och myser tillsammans i mattes säng och en trött Pedro efter lite bus utomhus i soffan samt två bilder på Fannie(som sitter och kikar ut) och Gunvald(som ligger i hundsängen).



I torsdags åkte jag och mamma till arninge centrum och köpte b.la en massa hundsaker - framför allt leksaker och gnagben tills Mandie kommer hem, det återstår ju faktiskt bara 10 dagar tills lill tjejen kommer nu! Sen i fredags hade Martie tid på salongen för att bli snaggad. Jag och mamma lämnade honom vid 12 tiden och spenderade sedan "väntetiden" i åkersberga centrum vilket var jätte trevligt, vi åt lunch och shoppade lite grann innan vi hämtade min totalt oigenkänliga hund - men snygg blev han, inte sant?

Martie, innan.


Martie, efter.
Igår, söndags hade vi hemma hos mig lite "hundfika" för hundägarna(och hundarna) som har sina hundar hemma hos mig under dagarna. Tanken var att sitta ner allihop ett tag och prata, man ses ju dag ut och dag in korta stunder i samband med hämtning och lämningar av hundarna men aldrig så man faktiskt kan sitta ner och prata. Eftermiddagen blev väldigt trevlig och det var många som kom och jag kan utan att tveka säga att jag har de bästa och trevligaste kunder man kan ha!
Förutom det trevliga mänskliga sällskapet var det också roligt att se alla hundarna tillsammans och min Martie var då trött när vi kom hem - toppen passivitets träning att bara sitta med i ett stort sällskap med både människor och hundar!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar