fredag 10 juni 2011

Affes sista dag hos oss..

Såhär väl omhändertagen kan kan bli av en stor svart Affe(som har lagt sig över mina ben för lite kel)! Stora newfoundlands hunden Affe har gått hos mig i ett par månader och idag är det hans sista dag hos mig då han ska byta till ett hunddagis närmare hans och husses hem så de slipper åka omvägar på morgonen, väldigt tråkigt måste jag säga att den stora björnen inte ska gå kvar här!

Affe är en superhärlig kille, så harmonisk och ändå lätt att ha och göra med om man tänker på hans storlek - om han skulle vilja skulle han kunna dra mig land och rike runt men istället traskar han lugnt på vid min sida under promenaderna. Så idag blir det extra mycket kramar, kel och lek med Affe och jag hoppas jag får träffa honom framöver ändå!

Igår kunde jag inte hålla mig för skratt. Det var kväll och vi alla satt i soffan och kollade på tv, Fannie bestämde sig för att lägga sig till rätta i min famn och så satt vi där allihop. Det började bli sent och jag var ganska så trött och satt väl och halvsov egentligen då jag rätt som det är får en smäll i ansiktet. Min kära lilla katt sträcker på sig och passar på att knocka till mig i ansiktet med sin ena framtass. Ganska så gulligt ändå! ;)

Så rullar helgen in igen, ska nog ta det ganska så lugn och vara hemma och fixa och dona i vår mysig lägenhet och på söndag bär det av till kennel för ett sista besök hos valparna innan vi på torsdag hämtar hem vår lilla tjej! Längtar som bara den!!

Trevlig helg!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar