onsdag 15 juni 2011

Ett långsamt dygn..

Söta lilla Märta!
Vem hade kunnat tro att ett dygn kunde gå i en sådan här snigelfart? Nej, jag är inte totalt uttråkad - tvärtom, sitter och myser på jobbet med alla hundar och har lite smått börjat städat ur inför semestern och man kan passa på och tvätta allt som inte hinns i vanliga fall. Anledningen till att detta dygn går i snigelfart är förstås för att vi om ganska precis 24 timmar åker ut och hämtar Mandie! Ni förstår som jag längtar, när valparna föddes kändes det som en evighet innan jag ens skulle få komma och hälsa på för att inte tala om när flytten äntligen skulle bli av men nu, 1 dag återstår och det går segare än segt för klockan!

Nu är iaf allt iordning gjort i lägenheten för Mandies ankomst, ska bara dammsuga ikväll när jag kommer hem. Allt löst som finns i lägenheten har nu en trygg plats på hyllor och liknade - lite som en "upp och ner" lägenhet ser det ut. Mandies leksaker är framplockade och det rosa lilla halsbandet är redan nerpackat i väskan plus Marties valphalsband ifall hon ännu inte skulle kunna ha det rosa nya.

Imorgon när Mandie kommer hem blir det en liten "intro" promenad tillsammans med Martie så att de kravlöst får träffa varandra för att sedan gå in i lägenheten tillsammans och jag hoppas de bägge två ska finna varandra roliga och intressanta även om Martie nog kommer ta på sig rollen som uppfostraren, vilket han får - i en sund och lagom utsträckning.

Därefter ska vi mysa, njuta och låta Mandie finna sin plats och känna trygghet hos oss!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar