fredag 21 oktober 2011

Mandie!





Vilken härlig fredag vi har haft idag!
Prao-tjejerna tog med sig Martie, Ozzy, Pedro och Brissi(en av tjejernas egna hund - en aussie tik) på en riktig lång promenad med 3timmar idag. Hundarna hade fått gå lösa stora delar av promenaden så ni kan ju gissa om det var en hög full av trötta hundar här på eftermiddagen!

Under tiden tog jag och mamma ut de hundar som var kvar här hemma i det vackra vädret. Jag passade även på att gå en långpromenad med Mandie själv, utan någon annan hund och så mysigt vi hade, jag och min lilla tjej! :)

Bilderna och filmerna är från min och Mandies promenad idag. Mandie gick lös nästan hela tiden - där det känns tryggt att ha hunden lös och hon är så duktig. Hon knallar på och är uppmärksam, jag behöver alltså inte alltid säga/visa vart jag går om vi ska svänga av någonstans utan hon håller koll och kommer efter mig. Vi stötte även på människor - som kom gåendes eller joggandes och hon tittade lite och kom sedan på inkallning. Detsamma gäller vid möten med andra hundar - duktiga lilla Mandie!

Mot slutet av promenaden satt vi nere vid vattnet på en bänk när det kom en lös border collie som for ut och jagade svanarna som väste och fräste åt hunden - det tyckte Mandie inte om! Då vart hon lite osäker men såfort matten hade fått in sin hund och svanarna återgått till att stoppa ner hela halsen i vattnet för att äta så var hon helt oberörd igen.




Efter att alla promenader var avklarade så åkte jag och mamma till Arninge centum för att köpa diverse djursaker och jag lyckades också hitta ett par snygga höst stövlar med klack samt ett par mysiga tofflor nu när kylan smyger sig på om morgonen och kvällen.

Har precis bakat muffins till morgondagens utflykt till Södertälje som kommer ta hela dagen. Först träning med kenneln och därefter föreläsnig med kennelhusse Tony Berglund - roligt ska det bli!

På söndag blir det viltspår med Susann. Susann driver företaget Dogspirit med hundkurser, kan varmt rekommendera det för er som är kurs-sugna! :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar