måndag 10 oktober 2011

Lill flickan har blivit stor

Måndags förmiddag: Mandie tassar omkring med tejpade öron och en boll i munnen - sötnos! Igår vägde jag den lilla damen och vågen visade drygt 27kg. Hör och häpna.. imorse när jag stod och satte på hundarna deras reflexvästar såg jag att Mandie är nu högre än Martie - iofs bara någon cm men ändå! Jupp, så nu är det officellt, hon har vuxit om sin "storebror" både i vikt och höjd.

Efter lång tid i telefonkö till djursjukhuset fick jag också en tid inbokad till Martie för att få bakbenet/tassen uppkollad. Så på torsdag blir det Albano för Marties del, ska bli skönt att få det ordentligt kollat så det snabbt kan åtgärdas ifall det är något.

Helg-middag: Lasagne i kakform! ;)
Trött efter lördagens träning på klubben.
Kvällens träning: Nosarbete i form av ett personspår blir det för bägge hundarna. Sedan blir det lite tricks och konster. Martie har ett gäng cirkuskonster som ska repiteras och försvåras samt att vi ska påbörja ett nytt moment. För Mandie blir det sitt och ligg samt att fortsätta träningen på handtarget. Handtarget tycker jag användbart, inte minst till konster utan också i vardagen. Att visa och kunna "flytta" hunden genom en uppgift - alltså att följa handen.
 
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar