söndag 13 mars 2011

Söndags mys

Så var helgen över och här sitter jag med två kelsugna kissar i soffan med mig och en trött hund på golvet som precis kommit in från kvällspromenaden. Här sitter jag och knappar lite på datorn och kollar samtidigt med ett öga på filmen Pretty Woman som visas på kanal 5 nu.

Det finns en baktanke med att sitta med datorn samtidigt som jag kollar på en romantisk film. För det första är romantiska filmer inte en av mina favoriter, jag gillar mer thrillers och skräck filmer. Det andra är att jag helt enkelt valt att stänga av filmer som påminner mig om sådana känslor, det river upp för många och än så länge smärtsamma minnen. Men Pretty Woman är faktiskt en bra film, så denna ska jag se oavsett om jag endast bara kollar med ett öga!

Efter uppbrottet med mitt ex isolerade jag mig totalt från sådana känslor, i början isolerade jag mig från de flesta känslor faktiskt och "bara var". Efter en tid började andra känslor komma fram och de var endast positiva, då visste jag: Jag hade lämnat den mörka och tråkiga tiden bakom mig och var redo att blicka framåt igen!

Det var en härlig känsla och något som slog mig först idag när jag tänkte på det var att allt har varit så bra sedan dess! Självklart är vissa dagar bättre än andra men ja, allt har faktiskt varit bra sedan dess!

Någon berättade en gång för mig att om man varit med om ett jobbigt och smärtsamt uppbrott tar det dubbelt så lång tid som förhållandet var att komma över det, det skulle i sådana fall betyda att jag skulle komma över detta om hmm.. 10år på ett ungefär(5år långt förhållande). Jag är överlycklig över att det faktiskt inte stämmer! Visst smärtar det till i hjärtat när jag tänker tillbaks på den där smärtsamma tiden men jag mår inte dåligt över det längre och jag har valt att inte titta bakåt, bara blicka framåt istället och leva med positiva tankar.

Jag tror att jag åter igen tror på kärleken, att den finns. Och tills den dagen jag finner den, eller den finner mig klarar jag mig alldels utmärkt. Jag har en underbar familj, ett fantastiskt jobb och superfina vänner - vad mer kan jag begära?

Har ni haft en bra helg då? Jag har haft en underbar helg! I fredags träffade jag några vänner och det blev en toppen kväll! :)
I lördags var jag, mamma, pappa, Ozzy och Martie i Ulriksdal för lite fika och hundpromenad innan jag och mamma åkte och köpte lite blommor - kolla den underbara orkidén jag köpte!

Tackar för en underbar helg!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar