söndag 27 mars 2011

Smått har anlänt!

Igår vid 15 tiden födde Poison ett gäng små hamstrar! Förlossningen gick bra och det var en trött liten hamster som låg ner och diade sina små framåt fyra tiden igår eftermiddag. Då man ska störa så lite som möjligt just nu har jag inte kunnat se antal ungar i kullen än men vid en snabbtitt när jag fyllde på mat lyckades jag räkna till 7st iaf, sen får vi väl se framöver när man kan kolla lite noggrannare. Kan nu också avslöja temat till denna kull: Indiska gudar/gudinnor! Här är en bild på mamma Poison, dagen innan hon födde.

Hur har eran helg varit då? Min helg har varit helt underbar, om man kan säga så! I fredags träffade jag lite kompisar, i lördags kom ungarna och på kvällen vart det lite "tjej-snack" med Caroline över en flaska vin och idag hade jag tänkt att åka och köpa hårfärg och lite annat smått och gott.

Som ni vet var jag förra helgen iväg och hälsade på en rottweiler kennel. När jag var där frågade jag om jag fick ta ett kort på hundarna, bara det att min mobil hade andra planer.. nämligen att dö mitt under fotograferingen. I veckan trillade detta fina foto in i mailboxen med kennel Go Solid´s hundar! Är dom inte för fina?

Nu ska jag pyssla om blommorna lite innan jag och Martie ska ut på en härlig promenad i vårsolen!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar