lördag 15 december 2012

Stora Stockholm idag!

Imorse bar det av ut till Stockholms mässan och den årliga stora hundmässan, också kallad "Stora Stockholm". Lilla fröken Mandie skulle ju ställas i unghundsklassen. Eftersom jag är ett nervvrak vid sådana här tillställningar var snälla kennelmatte Lena snäll och ställde Mandie åt mig, det blev tyvärr ingen placering men Excellent minsann med följande kritik:

"Very nice type. Good size and body proportion. Lovely head and expression. Good eyes and ears. Correct bite. Good neck and topline. A little bit straigth in front, well angulated behind. The body needs more substans witch come with time. Low tailset. Nice tan-marking. Moves and shows well. Lovely temperament."

Jag är jätte nöjd och glad! Mandie är fortfarande ung och utvecklas i både kropp och huvud så detta är ju inge fel utan precis som det står, det kommer med tiden. Gladast är jag förstås över att fröken uppförde sig, var glad och framåt!

Utöver utställningen blev det såklart lite shopping vilket resulterade i en hundpläd, gnagben, godis, koppel och midjeväska till mig för att ha under träning.

Nu är vi alla trötta och det kommer bli en tidig kväll kan jag lova! Tack alla som var med för denna super trevliga dag!


/ Hella.

10 kommentarer:

  1. Grattis! Det var väl bra betyg på tjejen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, jag är jätte nöjd och glad och att hon är lite väl "tunn" framtill vet jag ju om och det är ju en utvecklingsfråga också.

      Ställde ni på Stora Stockholm? :)

      Radera
  2. Grattis!! :) Jag var oxå hel nöjd med ett excellent, har man en yngre hund är det bra att de inte är färdiga utvecklade så tidigt utan att de får ta den tid det tar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna och grattis till er också! :)
      Håller helt med, hon är ju trots allt bara lite över 1 ½år än sålänge och det dröjer iaf ett tag till innan hon är helt vuxen i kroppen och huvudet.

      Radera
  3. Åhh jag skulle oxå velat vara där!!!! Men men..

    Hade varit skoj att kanske träffas under 2013 under nån större utställning. Kul om man är fler :)
    Och är du ett nervvrak så kan jag ställa ;)

    Hoppas allt är bra annars!! Här är det slutet på vinterkräksjukan, men jobbet i morgon hoppas jag iaf.

    KRAM från rottisligan i Ronneby!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore verkligen jätte roligt att träffa dig Lorina och dina fina pojkar! Haha och om du vill ställa min tjej så blir jag bara glad så slipper jag titta och hyperventilera i något hörn innan ;)

      Hoppas du mår bra nu efter den obehagliga vinterkräksjukan och att ni alla får en fin jul!

      Kram från oss!

      Radera
  4. Grattis till fin kritik =) Hon kommer att växa på sej så småningom, bara bra att det tar tid så att kroppen hinner med ordentligt (o så minskar det ju lite på skaderiskerna om de växer för fort).

    Ses vi på lördag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag känner det också, det är ju inga direkta "fel" och jag ser gärna att hon ser lite "omogen" ut i kroppen, det kommer ju! :)

      Min mail krånglade ju ihop sig helt så jag fick aldrig någon information om en träff men hoppas vi ses under våren! :)

      Radera
  5. Excellent är ju jätte bra med den konkurrensen!! :)

    Vega har ställts en gång (uppfödaren) och jag kan inte tänka mig att ställa själv, hade varit för nervös. Kanske för att jag inte vet så mycket om hur det går till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jätte nöjd! Sålänge min hund hade kul och kände sig bekväm så är jag nöjd hehe.

      Jag blir också sjukt nervös och tror också det beror på att jag inte är så insatt. Känner mig som ett pucko som frågar allt och alla om allt! :)

      Radera