onsdag 5 december 2012

Liebster Award

Tack tack snälla Diana som gav mig en Liebster blog Award! Dianas fina blogg hittar ni Här!

 
Nu ska jag, vad jag förstår svara på medföljande frågor samt dela vidare till 5st favorit bloggar. Jag börjar med frågorna!


1. Drömresa?
Hundarna skulle gärna vilja åka till något snöbeklätt landskap tror jag då de bägge två älskar snö. Om jag fick välja skulle det bli till värmen, någonstans när jag kan spendera mina dagar på stranden, i värmen, ta ett avsvalkande dopp och äta god mat.

2. Favoritsysselsättning?
Hundarnas favoritsysselsättning är att träning(det mesta), spår(!), få vistas lösa i skog och mark samt leka och umgås med kompisar. Mina favoritsysselsättningar är hund, hund och hund, djur över lag samt blommor, träning, nageldesign och hår!

3. Hur många gånger går du in på Facebook per dag?
Oj.. kanske 1-2 gånger per dag men samtidigt kan det ibland gå flera dagar innan jag loggar in.

4.  Önskar du dig i julklapp?
Presentkort på Coop! Mat är grymt tråkigt att lägga ner pengar på tycker jag! ;)
Lite nytt smink och annat sånt där "vanligt" hehe.
Hundarna önskar sig nog en massa goda gnagben skulle jag gissa på och någon leksak att slakta sitter ju aldrig fel! ;)

5. Favoritmat på julbordet?
Jag är inte jätteförtjust i julmat om jag ska vara ärlig men det brukar för min del bli: köttbullar, några prinskorvar, julskinka och gravad lax. Sen är jag ganska så nöjd! Ingen julmat till mina hundar, då får jag springa ut hela dagen hehe men ett riktigt stort gnagben bjuds det såklart på under julafton!

6. Drömyrke?
Jag jobbar med mitt drömyrke, att ha hunddagis och hundkurser! Men ännu är min dröm inte fulländad då jag vill och planerar att utöka framöver. :)

7. Favorit tidning/magasin?
Läser sällan tidningar faktiskt men rottweilerklubbens tidning läser jag noggrant, räknas den? ;)
En och annan skvaller tidning bläddras igenom också till och från!

8. Favoritplats i Sverige?
Jag bor nog på min favoritplats, här hemma i Danderyd. Vad partisk jag låter nu.. men Danderyd kommer alltid vara hemma för mig, jag älskar denna kommun. Närheten till skogen och naturen samtidigt som det tar mig 15minuter att komma in till centrala Stockholm. En trygg och trevlig plats att växa upp på måste jag nog säga. Sen älskar jag landet i Roslagen, mitt andra hem. Älskar landet-känslan där uppe! På tredje plats måste Norrland komma där halva släkten bor, var länge sedan jag var där uppe nu men vackrare miljö får man ju leta efter!

9. Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?
Haha, allt är gott men måste jag välja blir det nog thaimat! ;)

10. Favoritdesigner?
Har ingen..

11. Vad gör dig lycklig en måndag?
En lugn dag på jobbet, en mjukstart på veckan hehe! Bra väder och ett gäng snälla vovvar!

12. Vad driver dig att skriva i bloggen varje dag?
Jag skriver inte i bloggen varje dag men jag skriver ett eller flera inlägg per vecka iaf. Jag tycker det är roligt att blogga om mina tankar och vad vi har för oss, det blir som en digital dagbok och givetvis är det extra roligt när man ser att andra läser och lämnar trevliga kommentarer, det tackar jag så mycket för! :)

13. Om du fick välja själv, vart skulle du bo?
Jag bor precis där jag vill bo redan nu. Men om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag bo i hus istället för lägenhet.

14. Stadsbrutta eller lanttös?
Är nog någoting där mitt emellan men måste jag välja så helt klart lanttös!

15. Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Oj vad svårt, skulle nog säga att jag har ett enormt tålamod och är enormt stressdålig. Det tar lång tid innan jag går över tröskeln när men det sker blir det kaos haha!

16. Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?
Oj, ännu svårare! Skulle gissa på ungefär samma som föregående svar samt att jag är lugn, väljer att tro gott om alla tills motsatsen bevisats.

17. Favoritmat?
Min mammas "lingon-gryta", absoluta favoriträtten! Hundarna älskar iofs sin egna mat - VOM färskfoder man tackar inte nej till pannkakor, mums så gott de tycker det är som träningsgodis! ;)

18. Har du någon kändis du inspireras av?
Nej det tror jag inte men jag är imponerad av Pamela Andersson för att hon donerar så mycket till PETA(heter org. va?)

19. Tror du på tankens kraft?
Både ja och nej!

20. Vart vill du åka på semester nästa gång?
Har inget speciellt resmål sålänge det blir till värmen - sol och bad!

21. Vad är lyx för dig?
Lyx för mig är friheten, möjligheten att styra över mitt eget liv och mina dagar. Tid att få spendera på mig, mina djur och min familj. Extra lyxigt blir det såklart när man unnar sig lite extra god mat eller några nya kläder. :)

Jag väljer att ge Liebster blog Award till:
  • Rebecca & Arosbygdens Flinga Rebecca skriver mycket om träning, främst tävlingslydnad och lägger upp många fina bilder på sin rottis Flingan men också mycket annat fint!
  • MyRottis Lorina skriver om arbetande rottweiler, dvs träning med sina rottisar samt mycket annat roligt och intressant i hundväg!
  • Svanstippen Anna har 3st helt underbart vackra finska lapphundar. Hon bloggar om träning och vardagen med sitt härliga gäng!
  • Dogspirit Susann driver företaget Dogspirit som erbjuder ett stort kursutbud. I hennes blogg kan vi läsa om hundträning, hennes hund Täppas och mycket annat hund-roligt!
  • Eliminera Madeleine bloggar om livet min sin vovve och sina två katter. Gillar att Madeleine ofta tar upp och upplyser om kattens status i Sverige och vad vi kan göra för att höja katters status.
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar