onsdag 31 oktober 2012

Mandie och Flinga

Jag måste tillägna ett inlägg till två helt fantastiska tjejer, nämligen..

Mandie & Flingan.
( Go Solids Amanda och Arosbygdens Flinga )
 
 
Innan jag fick hem Mandie la jag upp en bild jag tagit på den söta lilla valpen efter ett besök hos kenneln i en facebook grupp som heter "Hundägare i Danderyd". Strax därefter kommenterade en för mig okänd tjej som berättade att även hon skulle få hem sin rottisvalp om bara ett par veckor. Det visade sig sen att det skiljer endast 10 dagar mellan våra tjejer, endast ett år mellan oss mattar och vi bor ca 10minuter ifrån varandra.. Vilket sammanträffade va?


När min lilla Mandie hade anlänt och gjort sig hemmastadd hos oss bestämde vi träff med lilla Flingan och matte Rebecca(länk till deras blogg). De små söta valparna lekte som bara rottisar leker, de såg ut som att de skulle ta livet av varandra men tusan vad kul de hade tillsammans och på den vägen har det vandrat..


Nu, lite mer än ett år senare är de bästa vänner. Det finns ingen hund i hela världen som Mandie blir så glad utav att se som Flingan, hon är liksom bara bäst i Mandies ögon. De har under sin "värsta" unghundsperiod haft lite små dispyter men lyssnat direkt på oss tvåbenta men verkar också ha en förmåga att enkelt och lätt lösa sina problem själva, de finns ju egentligen ingen anledning för dom att bråka och de verkar de vara fullt medvetna om. De träffas regelbundet och underhåller sin relation till varandra, en av anledningar till att jag tror att deras gruff aldrig blivit riktigt allvarliga eller hur man ska uttrycka det.. Ni vet man hör om hundar som varit kompisar från valpstadiet och så simsalabim ett år senare kan de inte vistas i samma rum.. men inte för våra tjejer heller! Det är bara värme, kärlek och en stor stor portion lek såklart!


När man tittar på Mandie och Flinga ser man verkligen vad vänskap är och det värmer i mitt hjärta. Två buffliga tjejer som visar en sådan ömhet..
Mandie har verkligen fått en vän för livet och jag har också fått en av världens finaste vänner i mitt liv, Rebecca, Flingas matte. <3

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Men ååh vilket fint inlägg, jag har typ tårar i ögonen och ståfräs på armarna ♥! Ni är ju för bra... bästaste bästaste ni ♥♥♥

    Puss och kram från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla söta du!
      Ja men jag satt ju lite halvt och grät när jag skrev inlägget och Mandie och Flinga låg stillsamt och putsade på varandra. Kärlek helt enkelt! <3

      Puss o kram!

      Radera