fredag 16 mars 2012

Helg, igen!

Så var helgen här igen! Veckorna bara rullar på i rasande fart, det gör mig iofs inget då jag flyttar om 2veckor och gärna vill att tiden ska rulla på tills dess. ;)

Mina hundar har nu ätit färskfodret Vom og Hundemat i en veckas tid och jag är jättenöjd! Mandie som tidigare bajsat som en mindre häst bajsar nu lika mycket/mindre än katterna, även Martie bajsar mindre även om jag tyckte han bajsade normalt tidigare. Det betyder ju att de kan ta upp mer av maten och näringen så det känns toppen! De blir nästan som två vilddjur på ögonen när man börjar plocka fram fodret och tycker det är sååå himla gott!

Något mindre trevligt däremot.. När jag var och hämtade fodret berättade kvinnan i butiken att det kan ta ett litet tag innan kroppen "rensat" ut det gamla så att säga och då kan magen bli lite krånglig och "onormal". Märkte inte av detta de första dagarna men tidigare i veckan när Mandie satte sig och bajsade och jag därefter skulle plocka upp så kom det en stank så jag nästan trodde jag skulle svimma av, har aldrig känt en sådant lukt och jag är inte känslig kan jag säga! Herregud, vad är det egentligen vi stoppar i våra hundar när kroppen efter byte till något nyttigare och naturligare rensar ut något såndant här? Eller så kan min fröken stoppat i sig något annat härligt som jag inte sett men ändå.

I helgen tänkte jag ta med mig min lilla fröken höglöp och gå på Sätra äng, utanför hägnet de byggt upp i hopp om att whippeten Noah ska gå in där(ni vet hunden som nu varit på rymmen i över ett år och synts till b.la här i Danderyd då han troligen vandrade över isen förra året från Solna där han bor). Läste på Noah bloggen att de b.la efterlyser löptikar som kan gå vid hägnet så han blir mer intresserad av det, så nån nytta ska vi väl göra av det här löpet då min fröken över lag är ganska så trött och t.o.m lite små grinig hehe. Kika gärna in i Noah bloggen.

Lydnadsträning står också på schemat i helgen och såklart ännu mera packning! Hittills har bara de saker som jag inte använder dagligen packats ner, nu kanske det börjar bli dags att packa resten av sakerna också. Är förvånad själv över hur mycket jag lyckats stuva in i den lilla lägenheten på bara lite mer än ett år.

Mandie 5½ vecka gammal. Helt ofattbart idag att
hon varit såhär liten!
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar