fredag 30 december 2011

Martie och Flingan bus!

Jätte härligt väder ute idag, runt 0 gradigt och solsken! Dagen började med att jag och mamma var iväg och köpte diverse djursaker! Förutom mat m.m till djuren fick jag med mig en superfin stor lykta hem att ha inomhus, ska fota den såfort jag skaffat mig ett stort ljus att ha i den. Den är så fin!! :)

Sedan begav sig Martie och jag upp till Rinkebyskogen för att möta Rebecca och Flingan. Som jag nämnt här tidigare i bloggen så har Martie och Flingan aldrig träffats och fått hälsa på varandra ordentligt.

Martie vart påhoppad för ca 1½år sedan, inga fysiska skador men hans förtroende för andra hundar skadades och under en period var detta med hundmöten en riktigt jobbig sak för honom. Men med massor av arbete är förtroendet mer eller mindre helt tillbaks. Han är en ganska så språksäker herre skulle jag nog säga och jag märker på honom när osäkerheten smyger sig på och då räcker det med lite "peppning" och positiv förstärkning. :)

Därför började vi med en lugn koppelpromenad tillsammans, bägge hundarna hade redan visat positiv inställning till varandra men jag vill gärna avdramatisera möten och ha bägge hundarna lugna och inte för "på"/intresserade av varandra innan de släpps. Efter ett tag släpptes hundarna och lek uppstod direkt! Martie for omkring som ett skållat troll och Flingan efter som tyckte han skulle sakta ner lite så hon skulle hinna med! ;)

Det blev en riktigt lyckad promenad och det var absolut inga onda blickar dessa två emellan. Vid ett tillfälle "hoppade" Flingan på Martie och fick sig då en tillsägelse, det var allt som behövdes och Flingan som är en sådan snäll liten fröken lät Martie bestämma och "bossa" lite.

Tror att Martie och Flingan ska få träffas ett par gånger till ensamma för att skapa ett band/relation till varandra innan jag tar med bägge hundarna när vi träffar Rebecca och Flingan, om Rebecca samtycker förståss. ;)

Dagen avslutades med bakad potatis och skagenröra hos mamma - finns det något godare? Tveksamt.. ;)



















Under tiden fick Mandie vara hemma hos min mamma och när vi väl kom hem granskades Martie noga. - Va tusan, du luktar ju MIN kompis! ;)
Tur att Mandie hade en julklapp kvar, ett gigantiskt gnagben som hon fick av mamma och pappa! Här är en bild på Mandie från igår och några bilder på det stora gnagbenet.





/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar