måndag 26 december 2011

Ledighet

Nu är det första gången jag sitter ner vid datorn sedan dagarna innan jul, har helt enkelt inte funnits verken tid eller lust innan. Tur att man inte är så "data beroende" som man tror iaf. ;)

Hundarna ligger just nu och sover och om ett litet tag ska vi bege oss ut på kvällspromenaden, upp till golfbanan även denna kväll blir det.

Som jag skrivit innan i bloggen - jag hoppas ni haft en riktigt trevlig julhelg! Själva firade vi självaste julafton hemma hos mina föräldrar, en lugn dag med bara familjen. Ingen egentligen aktiv dag för hundarna men då de såklart var med hela dagen och inte sov eller vilade många minuter slocknade de enkelt när vi väl kom hem sent på julaftons kvällen. Mandie undrade nog var det var för knasig dag när familjen klär upp sig lite, springer ut och in i köket konstant och hämtar mer och mer mat(som hon inte ens får smaka på!), små äter framför Tvn till barnprogram(kalle) och sedan sätter sig ner i en ring och öppnar klapparna.

Mandie var då ingen baddare på att öppna julklappar, hon drog lite i pappret men tappade sedan intresset medan Martie nog hade varit glad om han fått en tidning att göra till tusen små bitar. De ätbara julklapparna fick hundarna stoppa i sig med en gång medan leksakerna stoppades undan. Lilla fröken som är väldigt värmekänslig bestämde sig för att lägga sig ute på altanen i slutet mot dagen, där var det svalt och skönt och då lite snö låg kvar på altanen passade hon på att stoppa i sig snön och leka med den.

Själv hade jag en väldigt mysig dag, bara få ta det lugnt och slappna av! Nog för att jag hade svårt att tro att det var julafton när termometern visade plus grader och det kändes som en typiskt höst dag ute. Julklapparna detta år bestod av mycket användbara saker till lägenheten, hundrelaterade saker(oväntat va?;)) samt lite smått och gott. Tack snälla mamma o pappa för alla fina saker!

Vill även passa på att tacka kunder, vänner och andra nära och kära för alla fina klappar jag fått! Kan säga att mitt hem luktar som en blomsteraffär just nu - ljuvligt!

Idag var mitt lilla kusinbarn på besök, Oskar 3år tillsammans med sin pappa. Att vänja sig vid barn är något som jag tycker är viktigt men något vi inte riktigt fått in i "vardagen" då jag inte har så många barn i umgängeskretsen. Än sålänge har verken jag eller mina vänner blivit såpass gamla att vi börjat skaffa barn. ;)
Mandie är glad och tillmötesgående när hon träffar Oskar och vill gärna fram till honom, han är som tur var inte rädd för hundarna men tycker hon är lite stor med sitt kalla tryne som ska lukta på honom och ibland kan ju han, som alla barn bli lite högljudda och då backar Mandie. Tur att han inte är något påfluget barn som ska vara på henne då utan hon backar undan och återkommer när han tystnat. :)

Nu är jag ledig tills den 2 januari och då mjukstartar man lite med endast ett fåtal hundar och först den 9 januari kör det igång på allvar igen. Kommer bli skönt med lite ledighet och ska spendera tiden tillsammans med hundarna mina, timlånga promenader med mycket lek, bus och träning. Eftersom det inte verkar bli någon kyla eller snö, just nu iaf så blir det nog en del spår denna vecka.

De senaste dagarna har vi tagit det ganska så lugnt endå, har gått på golfbanan både på dagarna och på kvällarna. Hundarna tycker det är så härligt att få springa lösa under mer eller mindre hela promenaderna. Idag mötte vi för första gången en annan hund på golfbanan, den dök upp bakom lite buskage och hundarna tittade intresserat. Då den andra hunden var ganska så nära var jag osäker på om hundarna skulle komma på inkallningen men nejdå, inga problem alls! Några sekunders betänktetid behövde de men vände sedan på klacken och sprang in till mig - underbart! Väntar bara på att en hare ska dyka upp framför ögonen på de under någon av kvällspromenaderna, då får vi se ifall inkallningen sitter.. tveksamt va?

Här nedan är lite bilder från gårdagen samt idag.














/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar