fredag 9 september 2011

Passiv ägare..

Så är det andra dagen man är hemma och hoppas på att bli frisk. Segt som tusan, jag tycker inte alls om att inte få göra något! Men förhoppningsvis hjälper denna passivitet, jag tycker redan att det känns lite bättre - speciellt precis efter jag tagit alla mina mediciner. Men så när jag tagit alla dessa mediciner och känner mig lite piggare och hoppas på att få något gjort slår tröttheten in - en bieffekt av medicinen så då sjunker jag ner i soffan igen.

Dagis har som ni förstår varit stängt under torsdagen och idag, fredag. Där har vi ju den största nackdelen med att köra ensam, när man väl blir sjuk kan man inte annat än att stänga och det går ut över alla. Som jag har sagt till mina kunder ber jag så hemskt mycket om ursäkt för detta men tur är väl att jag väldigt sällan faktiskt är sjuk och känner jag mig lite små krasslig så jobbar jag ändå så detta händer ju nästan aldrig men det är ändå tråkigt när det väl inträffar.

Lilla Ozzy då, mamma och pappas hund skulle ju bli ensam om dagarna nu när jag har stängt så givetvis fick den gamla herren komma upp till oss i lägenheten under dessa två dagar. Van "villa-hund" som han är blir det förståss lite konstigt att spendera sina dagar i lägenhet och med alla ljud som följer med i paketet. Igår stod Ozzy vid dörren och viftade glatt på svansen, ja för den delen - hela kroppen när han hörde städarna som skurade i korridoren i hopp om att de nog skulle komma på besök. Men han sköter sig jättefint här uppe och lite roligt är det nog för honom att få träffa katterna som flyttade upp med oss till lägenheten.

Jag orkar och ska ju inte heller gå några längre promenader med hundarna så vi tar oss ut till ställen där hundarna kan få springa lösa och ni kan ju gissa hur de far omkring när jag släpper de 3 vild djuren! Det blir ju lite tråkigare dagar just nu för hundarna och vi gör mycket mental aktivering inomhus. Just nu verkar hundarna nöjda med detta och jag hoppas jag blir frisk innan de börjar klättra på väggarna men man blir ju så frustrerad själv för man vill ju så gärna ut och hitta på saker och få vara aktiv - nä, denna passivitet passar mig inte alls!

Aja, nu ska jag ta några av dagens alla 7 medicin shots. Smakar blä men gör förhoppningsvis nytta! Sedan blir det en liten prommis med hundarna!

Mandie, Martie och Ozzy under gårdagen, ska ut på prommis!
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar