måndag 23 maj 2011

Valp mys!

Igår, söndag bar det av till Södertälje för att besöka Lena, Tony och alla hundarna på kennel Go Solid och vilken toppen dag det blev!

För det första fick jag ju för första gången träffa valparna, helt underbara små varelser! Man kan ju inte få nog av de, riktiga små "lycko-piller".
Utöver valparna som var dagens höjdpunkt vart det en väldigt trevlig dag där ute, miljön är helt underbart vacker. Trevlig sällskap och gott att äta - vad mer kan man begära en söndag?

Att vara ute hos Lena och Tony är svårt att beskriva med endast ord, det måste helt enkelt upplevas. Hundarna är så fina och goa och det är verkligen en sådan välmående och harmonisk flock/familj. Lena och Tony bemöter en på ett sådant trevligt sätt och man känner sig verkligen välkomna, sedan är bägge två otroligt duktiga inom "sitt ämne" och det är verkligen spännande och roligt att lyssna på det dom har att berätta.

Nog ska det hinnas med något/några till besök innan lilla Mandie kommer flytta hem till oss. Det är inte lång tid kvar nu, ca 3½ vecka men det känns ju som en evighet när man räknar dagarna i kalendern tills valparna blir 8 veckor gamla. Här nedan följer yttligare några bilder jag tog under gårdagen.

När jag kom hem på kvällen vart jag väl inspekterad av Martie som nosade in mig ordentligt och undrade vart matte hållit hus hela dagen och dessutom luktade hund och småttingar! Det ska bli spännande och se Marties första reaktion när Mandie kommer hem men det ska nog gå toppen om man är lugn och låter de bägge två vänja sig vid varandra i deras eget tempo.

Martie var ju som sagt hemma, hos mamma och pappa under dagen. Mamma och pappa som var på landet kom inte hem förren på eftermiddagen och jag hade frågat Cosmos matte om hon hade möjlighet att ta ut Martie en sväng under dagen då det annars skulle bli lite för lång tid för honom utan en promenad. Cosmos matte hjälpte till med detta, till min glädje och Martie hade skött sig fint under promenaden så det var väldigt roligt att höra!

I fredags var vi några kompisar, satt och spelade spel över ett par glas vin och hade det allmänt trevligt. Martie var såklart med och "minglade" runt bland mina vänner. Så skulle jag under kvällen visa lite konster Martie kan, vi stod ute på altanen och jag drog min fot bakåt på något underligt sätt och kände hur det stack till i foten. Jag tänkte att det var någon sticka och gick in för att titta efter.. då fick jag mig en mindre chock! En liten träbit, ca 5cm lång och ½cm bred hade gått in i trampdynan, ut och sedan rakt in i stortån!

Hur tusan skulle jag bära mig åt för att ta bort denna? Jag fick knäcka den lilla träbiten där den gått ut mellan trampdynan och tån och sedan dra ut den i två delar då den satt ganska så djupt och hårt. Därefter kom blodet och ett litet förband las på. Jag kan säga att jag var riktig glad att jag druckit lite vin som säkert bedövade både smärtan och chocken! Så nu haltar jag omkring en aning då det gör ont om jag kliver på såret men annars börjar det nog läka för under natten kliade det som bara den!








/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar