fredag 6 maj 2011

Tidig morgon

Igår tog jag en alvedon på eftermiddagen för smärtan i munnen och när jag kom hem till lägenheten var jag full med energi och hade inte ett dugg ont så jag tog tillfället i akt och började städa. Jag dammade, dammsög, skurade och småplockade hela kvällen(bortsett från promenad samt träning med Martie och criminal minds förståss:)).

Det var ju något jag skulle få ångra, märkte jag när jag la mig i sängen för natten. Såret hade blött lite och smärtan började sakta men säkert göra sig påmind. Efter ett tag somnade jag iaf men vaknade någon timme senare utav att jag lyckats bita till på något konstigt sätt och det gjorde ondare än ont i såret.

Det var bara att försöka somna om snabbt då jag idag var tvungen att vara på jobbet lite tidigare än vanligt då Malva, storpudel behövde bli insläppt då. Dessutom var halva hundgänget tidiga idag och morgon pigga så vi har just avnjutit en frukost tillsammans allihop!

Malva som jag annars har på doggy walk har denna vecka varit hos mig då jag inte ska anstränga mig i onödan och det har underlättat att ha henne hos mig då istället. Malva har fungerat jättebra att ha här, hon har ju sina promenad kompisar runt omkring sig men man märker att hon är lite ovan och trots att det fungerar tror jag Malva blir glad nästa vecka när allt är tillbaks som vanligt igen.

Igår när jag höll på och städade i badrummet kom min söta kisse Fannie för att göra mig sällskap. I brist på plats i badrummet med skurhink m.m satte sig lilla fröken i handfatet(denna dam vill oftast sitta lite högre så hon har koll på vad som händer), bara det att kranen stod på vilket resulterade i en halv blöt katt som dessutom gled omkring som en tvål i handfatet. Hon fick inte panik, blev rädd eller försökte snabbt ta sig därifrån. Tvärtom hon lekte med vattenstrålen och det tycktes se ut som hon näsan tyckte det var kul att åka kana fram och tillbaks i handfatet. Jag skrattade och klappade på henne varpå hon började spinna. Jag stängde av vattnet och Fannie la sig till rätta i handfatet - som fick städas ännu en gång då det nu var fullt med katthår! :)

Mitt i städningen tog jag en paus för att ta kvällspromenaden med Martie samt att hinna med att träna och aktivera honom. Vi har lite smått börjat med apportering men då min lilla hund inte gärna vill gripa tag i apportblock eller dummies så får vi använda ett mjukdjur(som är Marties favorit leksak), med denna går det jättebra, han sitter snällt och väntar medan jag lägger/slänger ut. Jag inväntar ögonkontakt och ger sedan ett "varsågod", Martie springer och hämtar glatt och vi börjar även nu få till det att han lämnar den fint hos mig. Kör vi med mjukdjuret ett tag och sedan byter till apportblocket går det helt okej faktiskt men vi får minska ner avståndet då och lämningen blir inte lika snygg så där har vi lite att jobba på. Utöver det körde vi lite tricks och gjorde en godissök innan vi gick in igen för att kolla på criminal minds som grymt spännande igår!

Helgen blir nog ganska så lugn då jag fortfarande inte mår helt bra och sen måste ju krafterna vara på topp till vallningen på söndag!

Trevlig helg!
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar