tisdag 3 maj 2011

Aj i munnen!

Så har man varit ledig idag, tyvärr var det ingen trevlig och mysig ledighet...

Jag har nämligen varit hos tandläkaren där de skulle dra ut mina två visdomständer på vänster sida. Den i underkäken var inte helt framme så de fick skära i tandköttet för att få fram den. Därefter kändes det som det vart en dragkamp mellan tandläkaren och min envisa tand som inte lossnade. Det gjorde väldans ont kan jag säga! Därefter sydde de igen.

Jag har svalt blod mer eller mindre hela dagen och när bedövningen släppte gjorde det ganska så ont så jag har legat i sängen större delen av dagen, vänt och vridit på min kudde som blivit nerblodad. Min söta Martie får sova hos min mamma, jag hade gärna velat ha honom hos mig men att ta en promenad hade inte gått så han har det bättre hos "mormor" som vi brukar säga. Jag har sällskap i sängen och mina två mysiga kissar nu istället! :)

Det är skönt att ha blivit av med tänderna för jag har haft ganska så ont men samtidigt är det jobbigt att inte kunna göra något och bara ligga och ha små ont hela tiden, trots alvedon. Jag längtar tills det har läkt ihop nu bara!

Bilden i detta inlägg är på en söt hundkaka som jag Martie fick förra veckan, gullig och troligen god också då den försvann snabbt ner i Marties mage! ;)

Nu ska jag återgå till att sova lite grann innan man får lapa i sig lite fil, har massor med roliga saker att berätta så återkommer när jag blivit lite piggare!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar