onsdag 8 januari 2014

Talking Mandie #1

Mandie pussar flatcoated kompisen Elvis! 

- Dagen närmar sig sitt slut och jag ligger i soffan och degar med matte, om ett litet tag ska vi sätta igång med lite rally träning som vi oftast gör om kvällarna. Några moment ute eller inne, det är kul och en perfekt liten aktivitet innan kvällspromenaden, sen sover man gott!

Idag har det varit en helt vanlig dag antar jag.. Matte Helena började tidigt imorse och gick upp sådär ohyggligt tidigt medan jag låg och drog mig i sängen tills det var dags att gå till jobbet. Det tar oss ungefär 30-35minuter att gå, väl framme är det dags att öppna hunddagiset och det betyder att alla mina vänner kommer!! Jag älskar mattes arbetsplats, jag får för det första alltid vara med men sen får jag obetalbar social träning med mina vänner. Vi leker långa stunder tillsammans i den stora rastgården eller uppe i skogen innan vi går in och kurar ner oss i soffan för att sova och vila ett litet tag innan det är dags att gå ut igen.

När arbetsdagen är slut och vi åter igen är hemma brukar jag vara jätte trött, då vill jag gärna få sova ordentligt i någon timme innan det är dags för MIDDAG! Matte Helena säger att jag är ett matvrak.. jag förstår inte alls varför, jag har bara god aptit! Däremot har matte fått för sig att jag ska få "jobba för maten" som hon så fint uttrycker det minst en gång om dagen. Då brukar det bli aktiveringsleksaker eller träningspass med maten som belöning. Det är förvisso kul men jag kunde lika gärna sluka allt det där goda i en tugga!

Nä nu ska jag sträcka lite på mig innan vi ska sätta igång, matte säger att nu j*klar i år ska vi våga tävla när jag nästan helt kommit tillrätta med mina..humm, humörssvängningar under hundmöten. Jag kan nog se mig själv på rallyplan bara matte kan sköta sig, hon blir ju läskigt nervös!

/ Mandie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar