måndag 13 januari 2014

En mysig helg och en skadad tass

Kluven rubrik va? Ja helgen har varit supermysig men tyvärr så skadade Mandie tassen, eller rättare sagt klon i lördags. Det hände troligen under morgonpromenaden då små bloddroppar ertappades strax därefter när vi kommit in men fröken visade inget under själva promenaden. Så nu är det bandage och socka på som gäller, piss fjantigt tycker Mandie som har legat och blängt på mig med en menande blick hela kvällen. Hon är jätte duktig som låter bli att slicka men det tycks gå upp under promenaderna så nu får vi se till att skydda det ordentligt tills det läkt helt.

I lördags natt kom det snö och det var såklart såå kul på morgonen. Mandie och Pixie busade en massa i skogen och det var nog då lilla klon kom till skada. Mandie bara älskar sin lilla Pixie och det är ju faktiskt ganska så kul att Mandie på snart 3år tar efter Pixie på 1år. Hon tittar jämt hur Pixie ska reagera i olika situationer och försöker efter apa. Tur är det ju också att Pixie är en glad, framåt och självsäker vovve så det är en bra förebild och en väldans tur att Pixie inte tar efter Mandie i t.ex hundmöten! ;)
I lördags var jag och Rebecca också i Täby C och åt god mat och handlade lite. Så otroligt mysigt att få komma iväg med en av sina bästa tjejkompisar och bara umgås. Det är inte alltid det finns tid till sådant men det är just det, extremt värdefull tid!

I veckan hände något kul, ett välbekant ansikte klev in genom dörren på jobbet. Det visade sig vara en gammal kund till mig, hennes hund finns tyvärr inte i livet idag men jag har alltid haft en god relation till Ann, som matte heter och det var väldigt kul att få träffa henne igen. Hon har nu en ny hoffe som ev. vill börja på dagiset där jag jobbar så vi stämde träff på söndagen för en hundpromenad där jag skulle få se lite mer av hennes fina Sickan. Sickan visade sig vara en glad ung pojke med mycket energi som jag tror skulle passa utmärkt hos oss på dagis och jag kunde inte vara gladare över att få tillbaks en sådan varm och trevlig människa som Ann!

Och imorse bar det av till jobbet. Fröken Mandie lyckades charma en dam på bussen som pratade till henne med babyröst och sa att hon var så fin. Detta resulterade i att Mandie inte kunde slita blicken i från henne haha. Väl framme vid jobbet hade vi säkert 4-5 hundmöten på raken då mina kollegor redan börjat gå med dagishundarna. Mandie var så otroligt duktig, en gång spände hon sig på ett gäng som även spände sig på henne men vid de övriga mötena tittade hon bara upp, såg att det kom hundar och gick sedan fint vid min sida. Det kommer, det kommer! :)

Nu ska vi sova! God natt!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar