torsdag 23 augusti 2012

Bra och dåligt..

Idag har det varit både bra och dåliga nyheter.. Vi börjar med de bra tycker jag!

+
Lilla "hittis" eller Gustav som vi kallade honom, katten alltså fick idag komma tillbaks till sitt hem! Ägaren hade fått mitt nummer genom polisen och i eftermiddags kom hon och hämtade honom. Gustav hörde direkt att det var matte i hallen och smög sig fram. Jätte härligt tycker jag, det värmer verkligen i hjärtat. Tänk hur många kissar som aldrig hittar hem eller rättare sagt är saknade eller välkomna tillbaks. Gustav är en stor personlighet, han gick så bra ihop med våra katter och våra hundar men nu är han där han hör hemma och det gör mig då bra lycklig, tänk om alla "upphittade katt historier" kunde sluta så! :)

-
Imorse när jag och Mandie kom till jobbet så började hon dregla nå extremt, det vart stora pölar efter henne och hon var genomvåt på halsen och bringan. Jag ringde direkt och rådfrågade vår veterinär som bad oss komma in akut då de misstänkte förgiftning. Efter många timmar, tester och röntgen plåtar såg vi att Mandie har en stor svart klump i magen och massor av gaser i tarmen. Så nu är hon inskriven och ligger med dropp, de hoppas på att de ska komma ut den naturliga vägen annars blir det operation imorgon. Jag känner mig extremt maktlös, jag kan inget göra och jag kan inte ens vara vid hennes sida just nu. Jag hoppas bara detta löser sig snabbt och utan beskymmer så jag får hem min tös, frisk och pigg igen!
Mandie sköter sig exemplariskt hos veterinären! Som dom har klämt, känt, vridit, dragit och gud vet vad idag och hon bara finner sig i det. Enda gången hon sa något var när de satte kanylen i frambenet på henne, då pet hon till och ryggade. Min älskade hund, vad det skär i mattes hjärta att hon har ont och att jag inte får vara vid hennes sida såsom hon alltid finns vid min sida..

/ Hella.                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar