måndag 13 augusti 2012

Katt upphittad!

12/08-2012

Röd tigrerad korthårig huskatt, hane. Upphittad i Klingsta, Danderyd. Tam och märkt med tatuering i örat men inga ägare finns registrerade.


Denna söta lilla kisse knallade raka vägen in till mig igår inatt då jag och en kompis sov i mina föräldrars hus och hade fönstret öppet. Trots lukten från andra katter och hundar så gick han orädd rakt in till oss, smällde i sig en hel skål med mat och la sig sedan ner i sängen för att sova i flera timmar i streck.

Katten är märkt med tatuering i örat men tyvärr gav det inga svar då det inte fanns några ägare registrerade. Pratade med polisen igår, inga röda katter i norrort är efterlysta och en polisanmälan ska göras idag, då det inte gick att göra under helgen och lappar är utskrivna och ska sättas upp i kvarteret, kanske ger det napp om vem denna herre tillhör.

Katten är i gott skick men väldigt trött och har parkerat i min soffa för att sova djupt och jag har inte mage att slänga ut honom.. Han är tam och väldigt tillgiven, han är någons katt eller så har han varit. Jag hoppas vi snart kan hitta hans ägare och att detta inte är ännu ett tragiskt fall där en helt underbar katt blivit lämnad vind för våg..

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar