söndag 17 april 2011

Toppen helg!

Denna härliga bild på Martie och Pedro fick jag skickad till mig i lördags!

Som jag skrev i tidigare inlägg skulle Martie sova borta mellan fredag-lördag hos polaren Pedro och hans ägare. Vistelsen hos Pedro hade gått bra och Martie hade skött sig. När jag kom på lördags eftermiddag för att hämta hem honom möttes jag av en glad och något trött hund tätt följt av fika hemma hos Pedro i den härliga vårsolen! Otroligt mysigt och trevligt och gladare kunde jag inte vara av att det gått så bra för Martie att sova bort!

Anledningen till att Martie fick sova borta var att jag skulle träffa lite kompisar och inte kunde lämna honom ensam hemma en sån lång tid på kvällen. Även för mig(som för Martie) vart kvällen väldigt lyckad och trevligt! Dagen därpå vaknade vi och begav oss upp till centrum för lite frukost - och solen sken och värmde så att man kunde sitta ute och äta, så härligt!

Idag var det lite hundträning inplanerat med 3st andra hundar. Det var roligt att komma iväg och träna även om det idag inte gick sådär superbra men man lär av erfarenhet så det är bara att fortsätta nöta på!

Efter hundträningen bar det av till centrum för att söndagsfika med Caroline. Ett grisöra köptes till Martie och vi satte oss utomhus. Martie låg och bet på sitt grisöra innan han somnade i gräset(var troligen trött sedan träningen) medan jag och Caroline satt och prata strunt!

Nu ska det diskas och lite annan vettigt innan jag ska parkera i soffan och kolla lite tv hade jag tänkt!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar