lördag 31 maj 2014

Lek på kvällskvisten

Känner mig sjuk, har varit hostig i ett par dagar och kroppen är seg. Undvikit att röka eftersom jag hostat och haft ont i halsen och insett att jag behöver inte ens det dära så gör ett ärligt försök att sluta. Det går bra men visst påverkar det mitt humör och min ork. Så en lugn hemma kväll med flickorna Mandie och Pixie kunde inte ha blivit bättre. Dessa tjejor alltså, de är så himla fina tillsammans och man kan inte annat än att känna lycka och harmoni i deras närvaro.

Men man kan ju inte dega i soffan hela kvällen, speciellt inte eftersom det hör till vardagen här hemma att först myser man innan Pixie sätter sig över hela mig och anfaller Mandie och sen är leken igång - helst i mitt knä! Då passade vi på att leka lite bara med klickern.

Körde lite allt möjligt med dom var och en för sig innan jag tränade de tillsammans, var riktigt kul! Vi tränade:
- Avståndslydnad, att både ligga och sitta ner på kommando på avstånd.
- Fotgående, en hund på vardera sida. Roligt att kontakten vart allt mer intensiv när jag körde med de bägge än med en åt gången. Kommer vara lite försiktigt med detta då jag vill att bägge ska ha klart för sig att det är vänster sida som gäller i rallyn t.ex.
- Inkallning, att komma in och sätta sig i fotposition med en hund på vardera sida. Kommer även vara lite försiktig med det här men tror iofs att de kan göra skillnad på "lek med syrran" och "riktig träning", så pass långt har de kommit eller vad tror ni?

Andra försöket!

Imorgon håller jag kurs, som vanligt ska det bli lika kul! Hoppas det inte regnar på oss bara! Tänkte hinna lägga ett spår innan kursen som man kan ta när man kommer hem och därefter ett pass rally om vi hinner, annars blir det ett ordentligt rally pass på söndag.
Spökat ut tjejerna haha, jag vek mig nästan av skratt. Pixies pappa tycker jag är helt knasig men kan ärligt säga att tjejerna tycker det är minst lika kul eftersom man får både godis och lek efter sådant här, sedan blir stämning såklart väldigt rolig när jag ligger på golvet och garvar och kramar om de ;)



/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar