fredag 8 juni 2012

Årets odlingar..

Så var det klart för detta år då, de dära plantorna som är så roliga att så som små frön och sedan se hur de utvecklas till fullvuxna växter att pryda hemmet eller trädgården med. Detta år har det blivit följande för min del:

- Zinnia(snittblomma), absolut årets favorit! Tror att mer eller mindre alla fröna tog sig och blev stadiga och stora. Har nu börjat blomma!

- Flitiga Lisa(rabattblomma), vad tusan gjorde jag för fel i år? Jag har sått denna sort varje år och de är ganska så enkla men nope, endast 2st tog sig..

- Tagetes(rabattblomma), första året jag försöker mig på denna sort. Svår flirtad typ men när de väl kom upp växte de på sig fort. Har nu börjat blomma!

- Sommardahlia(snitt och rabattblomma), samma som med Zinnian, tror alla frön tog sig och har nu gett stora och buskiga plantor men inga knoppar ännu, hoppas att det kommer!

- Djungelgurka, är en liten mexikansk gurka på ca 3cm och liknar en vattenmelon. Såddes för drygt en vecka sedan, nu har de börjat komma upp. Hoppas de tar sig bra!

- Paprika(California Wonder), även dessa såddes för drygt en vecka sedan, är på väg upp!

Bilder kommer!
Har ni sått något detta år eller vad för spännande planteringar har det blivit för er? :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar