söndag 8 april 2012

Påsk helgen!

Så var påsken över för detta år, har vi firat påsk här hemma? Nja, inte direkt. Mer än påskägget från mina föräldrar som står på köksbordet så är det inte så värst påskpyntat här hemma. Men jag tycker påsken är fin, lite knasigt med tanke på den religiösa aspekten men så är jag inte heller direkt troende.. menar mer att våren är på ingång, det är ljust ute och alla fina och färgglada påsk fjärdrar. :)

Vad har vi gjort under helgen då? Mina föräldrar tog med sig Martie upp till landstället så jag har bara haft lilla Mandie hemma. Det är nog lite skönt för Martie att slippa fröken unghund ibland då hon kan vara ganska så "på" även fastän han vill ligga och vila inomhus och Mandie i sin tur behöver också få utvecklas och "undersöka" utan Martie vid sin sida jämt och ständigt. Idag kom Martie hem igen och det var ett glatt återseende mellan det lilla syskonparet. ;)

Jag och Mandie har strosat omkring och undersökt nya promenadvägar här i Sätra, hunnit med lite spårträning och 2st härliga promenader med Rebecca och Flingan under gårdagen. Mandie trodde ju inte sina ögon när hon fick syn på bästaste kompisen för andra gången på en dag och därefter följde ett glädjefnatt såklart! Under vår kvällsprommis igår tillsammans hände något oväntat.. de sköt nämligen fyrverkerier från andra sidan edsviken och detta såg vi såklart i sista sekund när tjejerna sprang lösa och lekte. De reagerade såklart över det plötsliga ljuden med drog sig som tur var mot oss och Rebecca började snabbt som tusan att kampa om en pinne med Flingan medan jag körde upp en näve godis i ansiktet på Mandie. Ingen fara då vi hann reagera så snabbt men i mitt huvud pågick ett mardröms scenario med att tjejerna stack iväg i all världens fart.. jäkla människor, vad ska fyrverkerier vara bra för?

Jag har också varit lite "vanlig dödlig" människa denna helg då jag hade middag här hemma i torsdags kväll, blev en trevlig tjejmiddag med världens finaste tjejkompisar och annat sällskap som avslutades sent på fredagsmorgonen. Vilddjuren mina spenderade natten hos min mamma vilket hade gått bra!

Imorgon är man ju också ledig och jag tänkte inleda dagen med lite spårträning! Skoj! :)


/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar